Dor->Dora->Teodora->Te adora?->Te ador?

14 Octombrie 2013

Câteodată mă întreb de ce nu s-au inventat tampoane şi pentru dor?! Cu 1,2,3 sau 4 picături, în funcţie de cât de abundent e fluxul său..de diferite firme, de diferite culori, cu zig-zag-uri sau floricele, dure sau pufoase, pentru noapte sau pentru zi, pentru serviciu sau pentru mersul pe bicicletă, pentru durată lungă şi pentru departe..cererea şi oferta ar merge mână-n mână la orice butic de cartier, iar oamenii ar fi mai ali(e)naţi..Pretutindeni ar domni o “senzaţie minunată de parfum şi catifelare”, aşa cum ne spun reclamele la Cocolino..şi cu siguranţă am avea un tranzit mai bun şi ne-am simţi bine în pielea noastră, aşa cum ne recomandă Activia..şi tot cu siguranţa de mai sus am fi învăluiţi de “mii de stoluri de fluturi, de mii de km de şireturi legate”, dacă ne luăm după prefaţa oricărui film din Mall..mai nou, televiziunile arată că d’or există şi în beciurile şomere ale Roşiei Montane..încă..

 

Un dor, două doruri..din latină, dolus..de aici îşi sorbeau seva pătimaşă strămoşii noştri..ar fi bun acum un arbore genealogic pentru a depista rădăcina acestor sentimente care nu-mi dau pace în această lume plină de posibilităţi..nu trece nici dacă mă joc Sims3..nu trece nici dacă mănânc cartofi prăjiţi cu ketchup..nu trece nici dacă probez noua eşarfă în dar..e mai încăpăţânat ca mine..e ca un ghimpe acostat de palton în vremuri de praf şi fulgere, un musafir inopinat ce insistă pentru cazare fără să facem măcar cunoştinţă..mă îndeamnă să tresar de bucurie, să îmi muşc degetele mari şi cele arătătoare, să uit apa să curgă în bucătărie după ce am spălat toate vasele, să nu-mi amintesc dacă am vorbit cu părinţii mei sau i-am visat la somnul de frumuseţe..mă face să fiu mai vie ca niciodată, mă face să fiu cea mai adorată dintre pământeni..

 

O teodoră, două teodore..din latină, teodorus..fiinţă cuvântătoare peste măsură care emană inocenţă şi pasiune..poate fi îmblânzită dacă i se oferă afecţiune dimineaţa, la prânz şi seara..se ataşează foarte uşor dacă este scoasă la plimbare prin locuri deloc extravagante..memorează uşor dorinţele persoanelor dragi şi le este credincioasă lor..e o făptură ce vrea să adoarmă într-un cuib cald, cu picioarele urcate pe persoana de lângă..nu bea mult, nu consumă mult..are însă nevoie de protecţie ca să supravieţuiască ..pentru funcţionare de lungă durată, este necesar să fie sărutată pe frunte şi răsfăţată..nu are termen de garanţie, nu are alte instrucţiuni de utilizare..nu poate fi returnată, nu este dată pe datorie, nu se acceptă rate sau Casco..greu de găsit, uşor de păstrat dacă o iubeşti şi îi dai frâu liber să iubească..greu de păstrat dacă nu o faci să zâmbească..dacă găseşti undeva ceva mai scump, Paris Hilton dă la medicină!

 

Teodora, dora, dor..

 

O teodoră, un singur dor..dor de el..

Lasă un răspuns

