Toamna asta

25 Octombrie 2013

Toamna asta mă face să alerg cu zece stadioane în urmă, când tribunele nu erau aşa de goale ca acum..cât despre frunzele astea care tot cad, nu pot să le încui în sertare şi să înghit cheia..mai degrabă mi-aş opera pe cord deschis amintirile ce respiră acum în mii de tuburi..nici nu ar mai fi nevoie de sterilizare..dar ar fi nevoie de o lanternă mare pentru a speria liliecii ăia din mansarde care şi-au făcut sectă în creierul meu..probabil îmi pregătesc în curând un ritual de “casă bună”, că nu mai e la modă plăcinta cu mere lăsată pe preş..şi nici sunatul la sonerie, că poluează timpanele..ne mai rămane doar intratul prin efracţie cu o profundă atenţie asupra parchetului proaspăt lăcuit..până şi omizile au evoluat ca specie şi îşi fac siesta cu varul de pe pereţi..nu sunt deloc cuminţi..iar fantomele alea ce îmi scriau cândva scrisori de dragoste se distrează cu apa şi cu..prizele..eu m-aş juca cu focul, dar de data asta aleg să mai beau o bere..şi încă una pentru gândacii din bucătărie..măcar aşa primesc un Nobel pentru adăpostirea atâtor suflete neînţelese..sau un Oscar pentru cel mai bun scenariu..sau Zmeura de Aur pentru cel mai prost actor, cu menţiunea că nici măcar nu a existat vreunul..sunt doar eu, un imobil pe strada Nicăieri, în oraşul Nimănui..vecinii vorbesc că aş ascunde comori d-ale piraţilor şi coduri ale lui da Vinci prin beciurile infinite de sub trepte..însă ce Hercule ar da o fugă până acolo să facă un grătar cu mici? Nici măcar eroii nu mai au timp şi curaj să pună cărămizi pe o bază riscantă..nici măcar cei cu stea în frunte care au crescut într-un an cât alţii în şapte..poate se găseşte însă vreunul care ştie că un cal zgribulit poate fi un adevărat armăsar..secretul constă în tava cu jăratec..şi dacă mai cred în basme..

Toamna asta mă face să alerg cu zece stadioane înainte, când tribunele nu erau aşa de pline ca acum..cutia Pandorei nu a mai închis Speranţa..

Lasă un răspuns

